Sezona je godišnjih odmora i putovanja, a sama činjenica da trenutno čitaš ove redove znači da ćeš se poput nas sa svakog puta vratiti sa koferima ispunjenih pivom. Kada smo kretali na naš poslednji put u Amsterdam, kofer nam je u odlasku težio skromnih 9 kilograma.Već u povratku, digitalna vaga na amsterdamskom aerodromu pokazivala je čak 20 kilograma težine. Krivac su, naravno, neka sjajna piva kojih nikada ne bismo uspeli da se dokopamo u Srbiji.
Što se tiče carine i njihovih propisa, tu ne treba puno da brineš. Naravno da jeste potpuno legalno nositi pivo u prtljagu. Tačnije, svaka osoba starija od 17 godina sa sobom preko granice može da prenese čak 12 litara piva, što predstavlja 24 flaše od 500 ml ili ti 36 piva od 0,33 litre. Malo li je? Mnogo veći problem je onaj praktične prirode, tj. kako da pivo iz tvog kofera nerazbijeno i nepopijeno preživi ceo put i prevoz avionom.
Puna pivska boca od 330 ml je teška 520 gr, dok ona od 500 ml teži gotovo 900 grama. Kad imaš u vidu da avionske kompanije poput Air Serbia dozvoljavaju težinu kofera do 23 kg u ekonomskoj klasi, jasno ti je da priprema i planiranje šverca piva iz drugih zemalja zahteva ozbiljne pripreme! Kada od ove cifre od 23 kg odbiješ težinu samog kofera i svog neophodnog prtljaga, uvidećeš da će ti u svakom koferu ostati mesta za samo desetak flaša, pa ih mudro i pažljivo biraj. Nema gore stvari nego kada sebi kući doneseš flašu La Trappe piva sa 1000 kilometara dalekog puta i da na kraju isto to pivo vidiš u ponudi svog lokalnog Aroma marketa. Zapravo, ima gore stvari. Kada stigneš kući, otvoriš kofer i isto to pivo vidiš razbijeno i prosuto po svim tvojim stvarima.
Pivske flaše su prilično otporne na udarce i nekoliko mekanih stvari potpuno su dovoljne da ih osiguraju za svaki dalji put. Međutim, treba voditi računa i pratiti nekoliko trikova koji će ti pomoći da kući svaki put stigneš sa suvim prtljagom i bez previše srče.
Dajte mi ženu koja voli pivo i osvojiću svet
— Car Wilhelm II
Svet Piva 2015 | Novi Sad. Vojvodina. Serbia Sav materijal zaštićen je od strane CC Attribution-NonCommercial 4.0 International License.